天空団地_404

You play with the cards you’re dealt… Whatever that means.

Peace Of Mind

有名な謎音源。45年ぶりに音質アップした音源が見つかった。若干クリアになっただけでビートルズじゃない感が溢れ出すという結末。当時のAppleに大量に送られてきた素人音源のなかから、いかにもそれっぽいのを海賊盤の目玉にしたのだろうというのが、最新の見解だそうです。

Lyrics

I'm looking at the candle, burns a flame to meet the sky.
I leave the candle laughing, I turn my face to cry.
A safety pin returns my smile, I nod a brief hello,
while you are building molecules with your garden hoe.

Why can't this last forever?these things repressed inside?
One feels it almost instantly, unless one of us died.
It's over, it's done, babe I need it again.
Just please, please, please, oh, don't keep me from begin.

I need to hear the colors red and blue and whispered word.
To fly all day and sing in tune and not hear what I'd heard.
To see you all around me and to take you by the hand,
and lead you to a brand new world that lately has been banned.

We'll build things never built before, we'll do things never done.
And just before it's over, it's really just begun.

機械翻訳*1

ロウソクを見ていると、空に向かって炎を燃やしている。
笑いながらロウソクを離れ、泣きそうな顔をする。
安全ピンが私の笑顔を取り戻し、私は短い挨拶にうなずく。
あなたが庭の鍬で分子を作っている間に。

なぜこれが永遠に続かないのでしょうか。
私たちのどちらかが死なない限り、
ほとんど即座にそれを感じることができます。
終わった、終わった、ベイビー私はもう一度それを必要とする。
お願いだから、お願いだから、お願いだから、お願いだから、お願いだから、お願いだから、お願いだから、お願いだから、お願いだから、お願いだから、お願いだから。

赤と青の色、そして囁くような言葉を聞きたいのです。
一日中飛んでいて、音を合わせて歌っていても、
私が聞いたことのないことを聞きたい。
私の周りにはあなたがいて、あなたの手を取りたい。
最近は禁止されている真新しい世界へと導いてあげたい。

今まで作ったことのないものを作り、やったことのないことをやる。
そして、それが終わる直前に、本当に始まったばかりなのです。

*1:DeepL